ඔබේ වාහනයේ engine number එක වෙනස් ද?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

ශ්‍රී ලංකාවේ දැනට ධාවනය වෙන වාහන බොහොමයක එන්ජින් අංකය පිළිබඳව ගැටළු තියෙනවා. හැබැයි ඔබේ වාහනයේ එන්ජින් අංකයේ නිරවුල්භාවය ගැන වගකීම තියෙන්නේ ඔබටමයි. වාහනයේ එන්ජින් එක ගෙවීමට ලක් වුණාම අලුත් එන්ජින් එකක් තියෙන එක සාමාන්‍ය දෙයක්. හැබැයි ගොඩක් අය කරන්නේ අලුත් එන්ජින් එකක් තියලා ඒක නිත්‍යානුකූලව register කරන්නේ නැහැ. ඒ වෙනුවට පොතේ තියෙන එන්ජින් අංකය අලුතෙන් තියපු එන්ජින් එකේ කොටනවා. මොකද එයාලා හිතන්නේ අංකය කෙටුවම ප්‍රශ්නය ඉවරයි කියලා. හැබැයි කිසිම දවසක එහෙම කරන්න හොඳ නැහැ. මොකද එහෙම කළොත් ඉදිරියේදී ඔබට ප්‍රශ්න රැසකට මුහුණ දෙන්න වෙනවා. ඉතින් අද MotorGuide අපි ඔබට කියන්නේ වාහනයේ එන්ජින් අංකය වෙනස් වුණොත් මුහුණ දෙන්න වෙන ගැටළු මොනවද කියලා.

Engine අංකය වෙනස් වුණොත් සිදු වෙන අවාසි

අනවසරෙන් එන්ජින් එකක් තැබීම සහ එන්ජින් අංකය කෙටිම නීති විරෝධීයි. මේවා වැටෙන්නේ නීති විරෝධී එකලස් කිරීමේ ගණයට. ඉතින් ඒ නිසා මේ විදියට එකලස් කරපු වාහන වලට මූල්‍ය පහසුකම් ලබා ගන්නත් බැහැ. මොකද මූල්‍ය පහසුකමක් ලබා ගන්න නම් තක්සේරු වාර්තාවක් ඕනේ වෙනවා. තක්සේරු වාර්තාවක් නිකුත් කරනකොට තක්සේරු ආයතනය විසින් එන්ජින් අංකය locally stamp කියලා විශේෂයෙන් සඳහන් කරනවා. එතකොට මූල්‍ය සමාගම් ණය පහසුකම් ලබා දීම ප්‍රතික්ෂේප කරනවා. ඒ වගේම එන්ජින් අංකය වෙනස් වීම නිසා රක්ෂණ වන්දි ලබා ගැනීමේදී ගැටළු මතු වෙන්න පුලුවන්. අනික තමයි වාහනේ විකුණන්න යන අවස්ථාවේදී මේ වාහනය ගන්න යන පාර්ශ්වය එන්ජින් අංකය කියවන්න දන්නවා නම් මේ වාහනය ගන්නේ නැහැ.

මුද්‍රණ දෝෂ

සමහර වාහන වල එන්ජින් එකේ තියෙන අංකයට වඩා ලියාපදිංචි සහතිකයේ තියෙන අංකයේ එක් ඉලක්කමක හෝ අකුරක වගේ සුලු වෙනස්කම් තියෙන්න පුලුවන්. උදාහරණ විදියට 1 ඉලක්කමට I අකුර, බින්දුවට O අකුර වගේ වැරදි හඳුන්වන්න පුලුවන්. මේ විදියට වෙනස්කම් සිදු වෙන්නේ මුද්‍රණ දෝෂ නිසා. ඉතින් එවැනි දෝෂ ඔබට RMV එක හරහා නිවැරදි කර ගැනීමේ හැකියාව තියෙනවා.

දෙපාර්තමේන්තු දෝෂ

2002 සිට 2005 දක්වා ලියාපදිංචි කරපු වාහන වලත් එන්ජින් අංකයේ ප්‍රශ්නයක් තියෙනවා. මේ කාලයේ දෙපාර්තමේන්තුව මඟින් එන්ජින් අංකයේ මුල් සංකේතය විතරයි ලියාපදිංචි සහතිකයේ සඳහන් කළේ. මේ කාලේ ආව H සහ J numbers වගේම බඩී වෑන් වල මේ ප්‍රශ්නේ අපිට නිතරම දැකගන්න පුලුවන්. මේකට හේතුව තමයි ඒ කාලේ එන්ජින් එක සැලකුවේ තවත් එක අමතර කොටසක් විදිහට. ඒ නිසා තමයි එන්ජින් අංකයේ මුල් සංකේතය විතරක් පොතේ මුද්‍රණය කරලා තියෙන්න හේතුව. මේ දෝෂයත් RMV එක හරහා ඔබට නිවැරදි කරගන්න පුලුවන්.

අලුත් engine එකක් තිබ්බොත්,

සමහර වාහන වල ලියාපදිංචි සහතිකයේ තියෙන එන්ජින් අංකය වාහනයේ එන්ජින් අංකයට සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස්. ඔබේ වාහනයට අලුත් එන්ජින් එකක් තියලා නම් වාහනයේ තියෙන එන්ජින් අංකයයි, පොතේ තියෙන එන්ජින් අංකයයි වෙනස් වෙන්න පුලුවන්. ඒකත් RMV එක හරහා ඔබට නිවැරදි කරගන්න පුලුවන්. නමුත් ඔබ එන්ජින් අංකය නීති විරෝධී විදියට නම් කොටලා තියෙනවා නම් ඒ වරද නිවැරදි කරගන්න බැහැ. මොකද මේ වරද අයත් වෙන්නේ නීති විරෝධී එකලස් කිරීම් කියන ගණයට.

දැක්කා නේද? එන්ජින් අංකය වෙනස් වුණොත් ඇති වෙන ප්‍රශ්න මොන වගේද කියලා. ඉතින් ඒ නිසා ඔබ අලුතෙන් එන්ජින් එකක් තියෙනවා නම් නිත්‍යානුකූලව තැබීමට වග බලාගන්න. ඒ වගේම වාහනය ගන්න කලින් එන්ජින් අංකයේ නිරවුල් භාවය ගැනත් හොඳට බලන්න අමතක කරන්න එපා.

සමාන පුවත්

  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    රියදුරු බලපත්‍ර සේවාවන් අද සිට යළි යථා තත්ත්වයට

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    අයහපත් කාලගුණයෙන් මෝටර් රථ ප්‍රවාහන දෙපාර්තමේන්තුවේ පරිගණක පද්ධතිය බිඳ වැටේ - මගහැරුණු විභාග සඳහා නව දින සහ විශේෂ සහන රැසක් ප්‍රකාශයට පත් කරයි

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    අයහපත් කාලගුණය හේතුවෙන් කල් ඉකුත් වන රියදුරු බලපත්‍ර අලුත් කර ගැනීමට විශේෂ සහන කාලයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    ලිසීං දාන්න ඉන්න අයට මේ වසරේ අලුත් වු නීතිය මෙන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    මුද්‍රණය කරන කාඩ් නොමැති වීමෙන් නවතා තිබූ රියැදුරු බලපත්‍ර මුද්‍රණය යළි ආරම්භ කෙරේ

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහන රක්ෂණ වල මොකද්ද මේ No Claim Bonus?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහනයක VIC ස්ටිකරය යනු කුමක්ද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වර්තමානයේ වාහනයක Number Plate එකක් ලබා ගන්නේ කොහොමද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහනයක deletion letter එක ගැන කතා කරමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    මෝටර් රථ රක්ෂණය පිටුපස ඇති නීති පද්ධතිය

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!