Apple car වලට මොකද වෙන්නේ?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 2 කියවීම
feature image

Apple කිව්ව ගමන් අපිට මතක් වෙන්නේ mobile phones. හැබැයි mobile phones වලට අමතරව Apple සමාගම වෙනත් තාක්ෂණික උපාංග වගේම විවිධ වාහන වර්ගත් නිර්මාණය කරනවා. ඉතින් අද MotorGuide weekly news තුළින් අපි ඔබට කියන්නේ Apple car වලට මුහුණ දෙන්න සිදු වුණු අකරතැබ්බයක් ගැන.

Apple සාමාගම පූර්ණ ස්වයංක්‍රීය (self-driving) විදුලි මෝටර් රථයක් නිර්මාණය කරන්න plan කරන බවට කටකතා මුලින්ම පැතිරෙන්නට පටන් ගත්තේ 2014 වර්ෂයේදී. නමුත් වසර 10ක් ගත වුණත්, මේ වන විටත් මූලාකෘතියක් ලෙස බොහෝ දේ දැක ගැනීමට නොහැකි වී තිබෙනවා.

නමුත් වාහන ලෝකයේ විද්වතුන් නම් පවසන්නේ Apple කවදා හෝ EV එකක් තැනීමට ගියහොත්, එය මුලින් සිතූ දෙයට වඩා බොහෝ වෙනස් වනු ඇති බවයි.

කෙසේ හෝ Bloomberg මාධ්‍ය නිකුත් කරන ලද වාර්තාවකින් ඇඟවෙන්නේ ඇපල් මෝටර් රථයේ මංගල දර්ශනය නැවතත් කල් ගොස් ඇති බවයි. මෙයට හේතුව ලෙස දක්වා ඇත්තේ මෙහි නිෂ්පාදනය 2028 වසරේදී සැලසුම් කර තිබීමයි. නමුත් මීට වසර කිහිපයකට පෙර රොයිටර් වාර්තා කළේ Apple car නිෂ්පාදනයේ ආරම්භය ලෙස 2024 ඉලක්ක කරන බවයි.

එසේම නවතම Bloomberg වාර්තාව පවසන්නේ Apple සමාගම මේ වන විට ස්වයං-රිය පැදවීමේ හැකියාව සීමා කිරීමට සැලසුම් කර ඇති බවයි. මුලදී, සමාගම පූර්ණ ස්වයං පාලන පද්ධතියක් සඳහා සැලසුම් කර තිබූ අතර එය නිල වශයෙන් SAE International නම් ඉංජිනේරු කණ්ඩායම විසින් Level 5 ලෙස අර්ථ දක්වා තිබුණා.

නමුත් මේ වන විට තාක්‍ෂණික සීමාවන් හේතුවෙන් Apple සමාගම විසින් එම සැලැස්ම නැවත පරිමාණය කිරීමට තීරණය කර තිබෙන අතර, ඒ වෙනුවට SAE Level 4 හැකියාව ඉලක්ක කර ඇති බවයි. එයින් අදහස් වන්නේ මෙම මෝටර් රථය සම්පුර්ණයෙන්ම ස්වාධීන වන්නේ අනුමත මහාමාර්ගවල පමණක් බවයි. මෙම තීරණයෙන් අදහස් වන්නේ Apple මෝටර් රථය තවදුරටත් steering wheel එකක් හෝ pedals නොමැති රොබෝටැක්සි වර්ගයක් නොවනු ඇති බවයි. මොකද මෙම සමාගම මෝටර් රථයට එම පාලනයන් ඇතුළත් කිරීමට සැලසුම් කර ඇති බව වාර්තා වෙනවා.

ඒ අනුව බලන විට දැන්, Apple මෝටර් රථය "Level 2+" ලෙස සීමා වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරෙනවා. එය ඇත්ත වශයෙන්ම SAE විසින් අර්ථ දක්වා ඇති පරිදි නිල මට්ටමක් නොවේ. නිල නොවන ලෙස, එය SAE Level 2 පද්ධතියකට වඩා වැඩි විශේෂාංග ඇතුළත් වෙන බවයි සඳහන් වන්නේ. නමුත් එය දැනට නිෂ්පාදනය වෙමින් පවතින බොහෝ නව වාහන වලට සමාන වෙනවා.

ඉතින් මේ තමයි ලෝකෙම ප්‍රසිද්ධ Apple සාමාගම නිර්මාණය කරන්න සූදානම් වුණ car එකට වුණ දේ. මේ පිළිබඳව නවතම විස්තර ලද සැනින් ඔබ වෙත ගෙන එන්න MotorGuide weekly news අපි සූදානම්.

සමාන පුවත්

  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!