Insurance එකෙන් claim කළාට වන්දිය භාගයයිද හම්බ වුණේ?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

ඔබ ළඟ වාහනයක් තියෙනවා නම්, ඒ වාහනයට Insurance එකක් තියෙන්නම ඕනේ. සමහර වෙලාවට Insurance company එක ඔබේ claim එක reject කරනවා. තවත් සමහර වෙලාවට, Insurance එකෙන් claim කරනවා, හැබැයි වන්දිය ගෙවන්නේ භාගයයි. ඇත්තටම ඇයි මේ විදිහට වන්දිය භාගයක් හම්බ වෙන්නේ? වාහනයට full damage එකක් වුණොත් ඔබට මේක ලොකු ප්‍රශ්නයක් වගේම ලොකු පාඩුවක්. ඒ නිසා, MotorGuide අපි හිතුවා, Insurance එකෙන් claim කළාට, වන්දිය භාගයක් හම්බ වෙන්නේ ඇයි කියලා, ඔබව දැනුවත් කරන්න.

වාහනයක් Insurance කරන්න ඕනෙ ඇයි?

මෝටර් වාහන පනතට අනුව වාහනයක් පාරේ drive කරන්න, අඩුම තරමේ ඒ වාහනයට 3rd Party Insurance එකක් හෝ Full Insurance එකක් තියෙන්න ඕනේ. මේකේ ප්‍රධානම අරමුණ වෙන්නේ, මහ පාරේ සිද්ධ වෙන අනතුරු වලින්, හානියට පත් වෙන පාර්ශවයට යම් සහනයක් ලබා ගන්න එක.

Full Insurance කියන්නේ මොකක්ද?

ඔබ වාහනයක් පාරේ drive කරනකොට, ඔබ අතින් වෙන accident එකකින් ඔබේ වාහනයට, වාහනයේ ගමන් කරන අයට, වෙනත් දේපළ වලට වගේම පාරේ යන එන වෙනත් පුද්ගලයන්ට සහ වෙනත් වාහන වලටත් හානියක්, පාඩුවක් සිද්ධ වෙන්න පුළුවන්. ඔබ ළඟ තියෙන්නේ Full Insurance කරපු වාහනයක් නම්, මේ සිද්ධ වෙන හානියට වන්දි මුදලක් ගෙවන්න, Insurance company එක බැඳිලා ඉන්නවා. හැබැයි මේ වන්දි ලබා දෙන එක, Insurance company එකේ terms සහ conditions වලට අනුකූලව තමයි සිද්ධ වෙන්නේ.

3rd Party Insurance කියන්නේ මොකක්ද?

3rd Party Insurance එකකට වඩා Full Insurance එකක වාරිකය ගොඩක් වැඩි නිසා, බොහෝ දෙනා 3rd Party Insurance එකකට යොමු වෙන්න වැඩි නැඹුරුතාවයක් තියෙනවා. හැබැයි 3rd Party එකෙන් රක්ෂණ හිමියාට සිදු වෙන හානි වලට වන්දි ලබා දෙන්නේ නැහැ. ඔබේ වාහනයට තියෙන්නේ 3rd Party Insurance එකක් නම්, accident එකෙන් තුන්වෙනි පාර්ශවයට වෙන හානියට වන්දි ගෙවන්න විතරයි Insurance company එක බැඳිලා ඉන්නේ.

වන්දිය භාගයක් විතරක් දෙන්නේ ඇයි?

ඔබ ළඟ තියෙන්නේ මීට කාලෙකට කලින් ගත්තු වාහනයක් නම්, ඒකේ දැන් මිල ඊට වඩා වැඩි වුණත්, ඒ value එකට ඔබට වන්දිය හම්බ වෙන්නේ නැහැ. ඔබේ වචනයෙන් කියනවා නම්, වන්දිය හම්බ වෙන්නේ භාගයයි. මොකද ඔබ වාහනය insurance කරන්නේ, එදා තිබුණු වටිනාකමට. එතකොට, වාහනයේ මිල වැඩි වුණාට, Insurance company එක ඒ ප්‍රමාණයට ඔබට වන්දියක් දෙන්නේ නැහැ.

මේ හේතුව නිසා, ඔබ දැන ගන්න ඕනේ, current price එකට වාහනය insurance කර ගන්න. කොහොමත් ඔබ වාහනයක් insurance කරන්න ඕනේ, market value එකටනේ. ඔබ වාහනය insurance කරලා තියෙන්නේ, ඒ කාලෙ තිබුණු මිලට නම්, හදිස්සියේ හරි වාහනය full damage වුණත් ගෙවන්නේ, ඒ ප්‍රමාණයම විතරයි.

ඒත් ඔබට මේ වන්දි මුදල භාර ගන්න වෙනවා. මොකද නීතිමය වශයෙන් ඔබ ඒ කාලෙ තිබුණු market value එකට අනුව, අදාළ වන්දියට Insurance company එකත් එක්ක එකඟ වෙලා තියෙන නිසා. හැබැයි මෙතනදි Insurance company එකෙනුත් වෙන්න ඕන දෙයක් තියෙනවා. ඒ තමයි, දැන් තියෙන market value එකට අනුව වාහනයේ insurance එක කලින්ට වඩා වැඩි කර ගන්න කියලා තමන්ගේ client ව දැනුවත් කරන එක.

දැන් ඔබ හරියටම දන්නවා, ඇත්තටම Insurance එකෙන් claim කළාට, වන්දිය භාගයක් විතරක් හම්බ වෙන්නේ ඇයි කියලා. ඒ නිසා, Insurance company එක ඔබව update කළත් නැතත්, මතක ඇතුව අනිවාර්යයෙන්ම current market value එකට වාහනයේ insurance එක වැඩි කර ගන්න. එතකොට වාහනයට damage වුණාම වන්දිය භාගයයි හම්බ වුණේ කිය කිය දුක් වෙන්න ඕනේ නැහැ.

සමාන පුවත්

  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    රියදුරු බලපත්‍ර සේවාවන් අද සිට යළි යථා තත්ත්වයට

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    අයහපත් කාලගුණයෙන් මෝටර් රථ ප්‍රවාහන දෙපාර්තමේන්තුවේ පරිගණක පද්ධතිය බිඳ වැටේ - මගහැරුණු විභාග සඳහා නව දින සහ විශේෂ සහන රැසක් ප්‍රකාශයට පත් කරයි

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    අයහපත් කාලගුණය හේතුවෙන් කල් ඉකුත් වන රියදුරු බලපත්‍ර අලුත් කර ගැනීමට විශේෂ සහන කාලයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    ලිසීං දාන්න ඉන්න අයට මේ වසරේ අලුත් වු නීතිය මෙන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    මුද්‍රණය කරන කාඩ් නොමැති වීමෙන් නවතා තිබූ රියැදුරු බලපත්‍ර මුද්‍රණය යළි ආරම්භ කෙරේ

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහන රක්ෂණ වල මොකද්ද මේ No Claim Bonus?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහනයක VIC ස්ටිකරය යනු කුමක්ද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වර්තමානයේ වාහනයක Number Plate එකක් ලබා ගන්නේ කොහොමද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    වාහනයක deletion letter එක ගැන කතා කරමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන රක්ෂණ සහ ලිපි

    මෝටර් රථ රක්ෂණය පිටුපස ඇති නීති පද්ධතිය

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!