සුදු ඉරි සහ කහ ඉරි වල නීතිය මොකක්ද?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 2 කියවීම
feature image

කොහෙ හරි යන්න කියලා මහ පාරට බැස්ස ගමන් ඔබට පේන්නෙ, සුදු ඉරියි, කහ ඉරියි. නමුත් drive කරන ඔබ හරියටම දැනගෙන ඉන්න ඕනෙ, මේ සුදු ඉරි සහ කහ ඉරි වල නීතිය මොකක්ද කියලා. නැත්නම් ඔබ වාහනයක් ගන්න බලාපොරොත්තුවෙන් හිටියත් මේ ඉරි ගැන හරියටම දැනගෙන ඉන්න ඕනෙ. ඒක තමයි නුවණට හුරු. ඒ නිසා අපි අද MotorGuide තුළින් ඔබට කියන්නම්, මේ සුදු ඉරි, කහ ඉරි වල නීතිය මොකක්ද කියලා.

Drive කරන ඔබ අනන්තවත් දැකලා තියෙනවා පාරෙ තියෙන සුදු ඉරි, කහ ඉරි. අපි මුලින්ම බලමු මේ ඉරි කොහොමද වර්ග වෙන්නෙ කියලා.

  • කැඩුණු සුදු ඉරි
  • අඛණ්ඩ සුදු ඉරි
  • කැඩුණු කහ ඉරි
  • අඛණ්ඩ කහ ඉරි
  • කැඩුණු සහ අඛණ්ඩ සුදු ඉරි
  • ද්විත්ව අඛණ්ඩ කහ ඉරි

කැඩුණු සුදු ඉරි.

ඔබ යන lane එක වෙනස් කිරීමට, overtake කිරීමට සහ u-turn ගැනීමට මේ කැඩුණු සුදු ඉරි අවස්ථාව ලබා දෙනවා.

අඛණ්ඩ සුදු ඉරි.

අඛන්ඩ සුදු ඉරි, ඔබට overtake කිරීමට, u-turn ගැනීමට ඉඩක් ලබා දෙන්නෑ. එහිදී ඔබ කරන්න ඕනෙ, කෙළින්ම ගමන් කරන එක. මේ මඟින් මාර්ගයේ දකුණු මායිම සලකුණු කරන අතර එකම දිශාවට ගමන් කරන වාහන lane එක වෙන් කරනවා. හදිසි අවස්ථාවකදී මාර්ග අනතුරක් වළක්වා ගන්න විතරක් highway එකේ දකුණු කෙළවරේ අඛණ්ඩ සුදු ඉර හරහා යන්න පුළුවන්.

කැඩුණු කහ ඉරි.

මෙහිදී ඔබට overtake කිරීමට, u-turn ගැනීමට හැකි වන අතර කැඩුණු කහ ඉර හරහා යන අතරතුර ඔබට මේ දෙකම කරන්න හැකියාව තිබෙනවා. නමුත් එය ආරක්‍ෂිත නම් පමණක් එසේ කරන්න.

අඛණ්ඩ කහ ඉරි.

අඛණ්ඩ කහ ඉරි, ඔබට overtake කරන්න ඉඩ ලබා දෙනවා. නමුත් overtake කරන්න පුළුවන්, ඔබ ඔබේ side එකේ ඉන්නකොට විතරයි. දෙපස හරස් කරන්න ඔබට අවසර නෑ.

කැඩුණු සහ අඛණ්ඩ සුදු ඉරි.

මෙහිදී අඛණ්ඩ සුදු ඉර පැත්තෙ overtake කළ නොහැකි නමුත්, කැඩුණු සුදු ඉර පැත්තේ overtake කරන්න පුළුවන්.

ද්විත්ව අඛණ්ඩ කහ ඉරි.

මේ කහ ඉරෙන් ඇඟවෙන්නෙ, ඒ ඉර හරහා යන්න දෙපසට දැඩි ලෙස අවසර නොමැති බවයි. ඒ නිසා මාර්ගයේ ඔබට හම්බෙන ද්විත්ව අඛණ්ඩ කහ ඉරේදි overtake කරන්න, u-turn ගන්න එහෙමත් නැත්නම් lane එක වෙනස් කරන්න යන්න එපා. මොකද ඔබට ඒකට අවසර නෑ.

ඉතින් මේ විදියට මහ පාරෙ තියෙන එක එක වර්ගයේ සුදු ඉරි, කහ ඉරි ඔබට ආරක්ෂා වෙන්න මඟ පෙන්නනවා. ඒ නිසා පාරට බැහැලා drive කරනකොට මේ ඉරි ගැනත් අවධානෙන් ඉන්න අමතක කරන්න එපා.

සමාන පුවත්

  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    නොවැම්බර් 24 සිට බස් ගාස්තු බැංකු කාඩ්පත් මගින් ගෙවීමේ අවස්ථාව

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    වාහනයක වර්ණය වෙනස් කරන නීති මොනවද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    කොළඹ - නුවර ප්‍රධාන මාර්ගයේ රථවාහන ගමනාගමනය සීමා කිරීමක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    මෝටර් රථ රියදුරන් සඳහා මත්ද්‍රව්‍ය පරීක්ෂාව පිළිබඳ නව රෙගුලාසි අනුමැතිය සඳහා පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කෙරේ.

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    අධිවේගයේ යන වාහනවල ආසන පටි පැලඳීම ගැන කැබිනට්ටුවෙන් තීරණයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    දකුණු පළාතේ රථවාහන දඩ GovPay හරහා ගෙවීමට ඉඩ

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    අධිවේගී මාර්ගයේ සියලු වාහන සඳහා ආසන පටි පැළඳීම අනිවාර්ය කළ ගැසට් නිවේදනය

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    බැංකු කාඩ්පත් මගින් බස් ගාස්තු ගෙවන්න අවස්ථාව ලැබෙන දිනය

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    මගී ප්‍රවාහන වාහන මාසිකව පරීක්ෂා කිරීම නීතියක් බවට පත් කිරිමේ තීරණයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • රථවාහන නීති සහ රෙගුලාසි

    මෝටර් රථ ප්‍රවාහන දෙපාර්තමේන්තුවෙන් WhatsApp අංකයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!