ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව ඉතිරි කර ගැනීමට උපදෙස්

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

උපරිම දුරක් ධාවනය කිරීම සහ වැඩිදියුණු කළ රිය පැදවීමේ අත්දැකීමක් සඳහා, ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව පිළිබඳ දැනුම ප්‍රධාන වේ. ඔබ නගරයේ මාර්ගවල ගමන් කළත් හෝ විවෘත මාර්ගවල ගමන් කළත්, ඉන්ධන පරිභෝජනය ප්‍රශස්ත කිරීමෙන් මුදල් ඉතිරි කරනවා පමණක් නොව, හරිත ග්‍රහලෝකයක් සඳහාද දායක වේ. යතුරුපැදි කරුවන් සඳහා මෙම විශේෂඥ උපදෙස් සමඟින් සෑම ඉන්ධන බිංදුවක්ම වටිනා දෙයක් බවට පත් කර ගන්නේ කෙසේදැයි මෙහි විස්තර කර ඇත.

ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව සඳහා කළ යුතු දේ

නියත වේගයක් පවත්වා ගන්න

ඉන්ධන පරිභෝජනය අඩු කිරීම සඳහා ඔබේ වේගය නියතව තබා ගන්න. හදිසි වේගය වැඩි කිරීම් සහ වේගය අඩු කිරීම් මගින් ඉන්ධන භාවිතය වැඩි කළ හැකි බැවින්, හැකි සෑම විටම සුමට, ස්ථාවර ගමනක් සඳහා ඉලක්ක කරන්න.

ටයර් නිසි ලෙස පීඩනය යොදා පුම්බා තබන්න

ඝර්ෂණය අවම කිරීමට සහ ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව වැඩි දියුණු කිරීමට, නිවැරදි ටයර් පීඩනය ඉතා වැදගත් වේ. ඔබේ ටයර් නිතිපතා පරීක්ෂා කර ඔබේ බයිසිකලයේ නිෂ්පාදකයා විසින් නිර්දේශ කරන ලද පීඩනය පවත්වා ගන්න.

ඩ්‍රයිව් චේන් එකේ තද බව සකස් කරන්න

නිවැරදිව සකස් නොකළ ඩ්‍රයිව් චේන් එකක්, ඉන්ධන පරිභෝජනය වැඩි කිරීමට හේතු විය හැක. ක්‍රියාකාරීත්වය සහ කාර්යක්ෂමතාව යන දෙකම සමතුලිත කරමින් ඔබේ චේන් එක නිවැරදිව සකස් කර ඇති බවට වග බලා ගන්න.

නිතිපතා එන්ජින් සුසර කිරීම සහ සේවා කිරීම

හොඳින් නඩත්තු කරන ලද එන්ජිමක් වඩාත් කාර්යක්ෂමව ක්‍රියා කරයි. Hero MotoCorp විසින් අනුමත කරන ලද සේවා ස්ථානයක නිතිපතා සුසර කිරීම් සහ සේවා කිරීම, ඔබේ යතුරුපැදිය ප්‍රශස්ත තත්ත්වයේ තබා ගැනීමටත්, උපරිම ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවයක් සහතික කිරීමටත් උපකාරී වේ.

ඉන්ධන ඉතිරි කර ගැනීම සඳහා නොකළ යුතු දේ

දිගු වේලාවක් ක්ලච් එක ක්‍රියාත්මක කිරීමෙන් වළකින්න

රිය පදවන අතරතුර ක්ලච් lever එක තද කරගෙන සිටීම අනවශ්‍ය ලෙස ඉන්ධන භාවිතයට හේතු විය හැක. කාර්යක්ෂමතාව පවත්වා ගැනීම සඳහා අවශ්‍ය විට පමණක් ක්ලච් එක ක්‍රියාත්මක කරන්න.

අඩු ගියරවලින් ධාවනය කිරීම අවම කරන්න

දිගු වේලාවක් ඔබේ එන්ජිම අඩු ගියරයක ධාවනය කිරීමෙන් වැඩි ඉන්ධන ප්‍රමාණයක් පරිභෝජනය කළ හැකිය. වඩාත් සුමට සහ ඉන්ධන කාර්යක්ෂම ගමනක් සඳහා ඉහළ ගියරයකට මාරු කරන්න.

ඔබේ බයිසිකලය සෘජු හිරු එළියෙන් ආරක්ෂා කරන්න

සෘජු හිරු එළියට යටින් වාහනය නවතා තැබීමෙන් පෙට්‍රල් වාෂ්ප වීම වැඩි කළ හැකිය. ඉන්ධන අලාභය වැළැක්වීම සඳහා සෙවණ සහිත හෝ ආවරණය කරන ලද වාහන නැවැත්වීමේ ස්ථානයක් තෝරා ගන්න.

තිරිංග pedal එක නිදහස් කරන්න

තිරිංග pedal එක ක්‍රියාත්මක කරමින් රිය පැදවීම, ඝර්ෂණයක් ඇති කරන අතර වේගය පවත්වා ගැනීමට වැඩි ඉන්ධන ප්‍රමාණයක් අවශ්‍ය වේ. ඔබට අවශ්‍ය විට පමණක් තිරිංග භාවිතා කරන බවට වග බලා ගන්න. රිය පදවන අතරතුර ඒවා සම්පූර්ණයෙන්ම නිදහස් කරන්න.

දිගු වේලාවක් නතර කරන විට එන්ජිම ක්‍රියා විරහිත කරන්න

රථවාහන නැවතුම් වලදී එන්ජිම ක්‍රියාත්මකව තැබීමෙන් ඉන්ධන අපතේ යයි. ඔබ තත්පර 30කට වඩා වැඩි කාලයක් නතර කිරීමට බලාපොරොත්තු වන්නේ නම්, ඉන්ධන ඉතිරි කර ගැනීම සඳහා එන්ජිම ක්‍රියා විරහිත කරන්න.

වායු පෙරහන් අවහිර නොවී තබා ගන්න

වායු පෙරහන (air filter) එකේ ඇතුල් වීම ආවරණය කිරීමෙන් එන්ජිමට වාතය ගලා ඒම සීමා කළ හැකි අතර, කාර්යක්ෂමතාව අඩු වේ. වායු පෙරහන පිරිසිදුව හා අවහිර නොවී ඇති බවට වග බලා ගන්න.

එන්ජිමට නිසි වායු ප්‍රවාහයක් ලබා දෙන්න

එන්ජිමේ ඉදිරිපස සහ පැති ආවරණය කිරීමෙන් වළකින්න. සිසිලනය සඳහා එන්ජින් ෆින්ස් (engine fins) වෙත ප්‍රමාණවත් වායු ප්‍රවාහයක් අවශ්‍ය වේ. සීමා වූ වායු ප්‍රවාහයක් මගින් එන්ජිම අධික ලෙස රත් වීමට හේතු විය හැකි අතර, ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව අඩු වේ.

ඔබේ ඉන්ධන කාර්යක්ෂම ගමන ආරම්භ කරන්න

මෙම මාර්ගෝපදේශ අනුගමනය කිරීමෙන්, ඔබ ඉන්ධන ඉතිරි කිරීමට පමණක් නොව, වඩාත් ප්‍රියජනක සහ පරිසර හිතකාමී රිය පැදවීමේ අත්දැකීමක් කරාද ගමන් කරනු ඇත. මෙම සරල නමුත් ඵලදායී උපක්‍රම ක්‍රියාත්මක කිරීමෙන් ඔබේ බයිසිකලයේ ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවයේ සැලකිය යුතු දියුණුවක් ඇති කළ හැකි අතර, ඉන්ධන පරිභෝජනය ගැන කරදර නොවී ගමන භුක්ති විඳීමට ඔබට ඉඩ සලසයි. උපරිම දුරක් ධාවනය කිරීම යනු දක්ෂ ලෙස රිය පැදවීම බව මතක තබා ගන්න.

සමාන පුවත්

  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනයක් Brake කරන විධි

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    රිවර්ස් යන්නේ නැතුව මැනුවල් කාර් එකක් රිවර්ස් කරන්න ඉගෙන ගමු.

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අපි මුලින්ම කාර් එකක් පදවන හැටි ඉගෙන ගනිමු.

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    මංසන්ධි මත ඇති සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    දුම්රිය හරස් මාර්ග වල එන්ජිම නවතින්නන් ඇයි

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    ජීවිතය බේරන child lock ගැන දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    සෑම වගකිවයුතු රියදුරෙකුම දැන සිටිය යුතු Driving safety tips

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    Car එකේ වේගය වැඩි කරන්න පුළුවන් ලේසිම ක්‍රම

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනය drive කරනකොට නිදිමත එනවා නම් මේ දේවල් try කරන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අවුරුද්දට දුර ගමන් යන්න වාහනය සූදානම් කර ගමු

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!