මංසන්ධි මත ඇති සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 4 කියවීම
feature image

හතරමං හන්දියක අතරමං නොවී යන්න ඔබ දන්නවද? හතරමං හන්දියක විතරක් නෙවෙයි, වාහනයක් drive කරනවා නම්, තුන්මං හන්දියක වුණත් හරියටම යන්නෙ කොහොමද කියලා ඔබ දැනගෙන ඉන්න ඕනේ. මේ කියන්න හදන්නේ, මංසන්ධියක් මත තියෙන සළකුණු ගැන. මේ දේවල් ගැන දැනුවත් නැති වුණාම තමයි, විවිධ අනතුරු වලට මුහුණු දෙන්න සිද්ධ වෙන්නේ. ඒ නිසා MotorGuide අපි අද ඔබට කියන්නම්, මංසන්ධි මත තියෙන සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද කියලා.

හතරමං හන්දි, තුන්මං හන්දි කියන්නේ මොනවද?

අපිට මංසන්ධියක් මත තියෙන සලකුණු සහ හැරවීම පිළිබඳ නීති මූලික කොටස් දෙකක් යටතේ හඳුනා ගන්න පුළුවන්. පළවෙනි එක තමයි, එකිනෙක හරහා යන මාර්ග. අහලා තියෙනවා නේද හතරමං හන්දි ගැන. ඒ තමයි එකිනෙක හරහා යන මාර්ග. දෙවෙනි එක තමයි, මාර්ග තුනක් හමුවන මංසන්ධිය. ඒවට තමයි තුන්මං හන්දි කියන්නේ.

හතරමං හන්දියක ඇති සලකුණු සහ නීති මොනවද?

මේ මංසන්ධිය මැද වටරවුමක් නැති වුණත් ඊට වලංගු වුණු නීති තියෙනවා.

  • මංසන්ධියෙන් පිට වෙන්න, පැහැදිලි මාර්ගයක් නැත්නම්, එතනදි ඉඩ ලබා දෙන ඉරට කලින් නතර වෙන්න ඕනේ.
  • හැබැයි ඔබට මංසන්ධියට ඇතුල් වෙලා වාහනය නතර කරගෙන ඉන්න බැහැ. මොකද ඒක තහනම්.
  • පදිකයින්ට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙන්න ඕන සංඥා තියෙනවා නම්, ඒ පිළිබඳව සැළකිලිමත් වෙන්න ඕනේ.

හතරමං හන්දියක වම්පසට හරවන්නේ කොහොමද?

  • මංතීරු එකකට වැඩි අවස්ථාවකදී වම්පසින් ඇති තීරුවේ පැමිණීම අනිවාර්යයි.
  • මාර්ගයේ වම්පසින් තනි ආලෝක පුවරුවක් තියෙනවා නම්, ඒ පුවරුවේ සංඥා අනුව තමයි ගමන් කරන්න ඕනේ.
  • වම්පසින් ආලෝක සංඥා පුවරුවක් නැතුව මාර්ගයට ඉහළින් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු සවි කරලා තියෙනවා නම්, ඒකෙ ඉදිරියට යන්න තියෙන සංඥාවෙන් වම්පසට හරවන්නත් ඉඩ ලබා දෙනවා.
  • හැබැයි ආලෝක සංඥා පුවරු නැත්නම්, දකුණු පසින් එන වාහන වලට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙමින් ආරක්ෂාකාරීව වම්පසට හරවන්න පුළුවන්.

හතරමං හන්දියකදී කෙළින්ම ඉදිරියට යන්නේ කොහොමද?

  • මංතීරු දෙකක් විතරක් තියෙනවා නම්, වම්පස තීරුවේත්, මංතීරු දෙකකට වැඩියි නම්, මැදින් තියෙන නැත්නම් මාර්ගය මත තියෙන සලකුණු කරපු තීරුවේත් පැමිණීම අනිවාර්යයි.
  • මාර්ගයට ඉහළින් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු නැත්නම් සහ මාර්ගයේ වම්පසින් තනි ආලෝක සංඥා පුවරුවක් තියෙනවා නම්, ඒ පුවරුවේ සංඥා අනුව තමයි ඔබ drive කරන්න ඕනේ.
  • සමහර විට වම්පසින් පුවරුවක් නැතුව මාර්ගයට ඉහළින් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු සවි කරලා තියෙන්න පුළුවන්. එහෙනම් ඒකෙ ඉදිරියට යන්න තියෙන සංඥාවෙන් විතරක් ඉදිරියට ගමන් කරන්න ඕනේ.
  • හිතන්නකො ආලෝක සංඥා පුවරු නෑ කියලා. එහෙනම් දකුණු පසින් එන වාහන සඳහා ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙමින් ආරක්ෂාකාරීව ඉදිරියට drive කරන්න ඕනේ.

හතරමං හන්දියකදී දකුණු පසට හරවන්නේ කොහොමද?

  • මංතීරු එකකට වැඩි අවස්ථාවකදී දකුණු පසින් ඇති තීරුවේ drive කිරීම අනිවාර්යයි.
  • මාර්ගයේ දකුණු පසින් තනි ආලෝක පුවරුවක් තියෙනවා නම්, ඒ පුවරුවේ සංඥා අනුව තමයි ගමන් කරන්න ඕනේ.
  • සමහර විට දකුණු පසින් පුවරුවක් නැතුව මාර්ගයට ඉහළින් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු සවි කරලා තියෙන්න පුළුවන්. ඒ වෙලාවට ඒකෙ දකුණට හරවන්න තියෙන සංඥාවෙන් දකුණු පසට හරවන්න ඉඩ ලබා දෙනවා.
  • ආලෝක සංඥා පුවරු නැත්නම් දකුණු පසින් එන වාහන සඳහා ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙමින් ආරක්ෂාකාරීව දකුණු පසට හරවන්න පුළුවන්.

තුන්මං හන්දියක ඇති සලකුණු සහ නීති මොනවද?

මේ මංසන්ධිය T හැඩයට අමතරව වෙනත් හැඩයන් වලිනුත් පවතින්න පුළුවන්. ඒ වගේම මේ නීති හැම අවස්ථාවකදීම වලංගු වෙනවා.

  • මංසන්ධියෙන් පිට වෙන්න, පැහැදිලි මාර්ගයක් නැත්නම්, එතනදි ඉඩ ලබා දෙන ඉරට කලින් නතර වෙන්න ඕනේ.
  • හැබැයි ඔබට මංසන්ධියට ඇතුල් වෙලා වාහනය නතර කරගෙන ඉන්න බැහැ. මොකද ඒක තහනම්.
  • පදිකයින්ට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙන්න ඕන සංඥා තියෙනවා නම්, ඒ පිළිබඳව සැළකිලිමත් වෙන්න ඕනේ.

තුන්මං හන්දියකදී වම්පසට හරවන්නේ කොහොමද?

  • මංතීරු එකකට වැඩි අවස්ථාවකදී වම්පසින් ඇති තීරුවේ පැමිණීම අනිවාර්යයි.
  • මාර්ගයේ වම්පසින් තනි ආලෝක සංඥා පුවරුවක් තියෙනවා නම්, ඒ පුවරුවේ සංඥා අනුව drive කරන්න ඕනේ.
  • වම්පසින් ආලෝක සංඥා පුවරුවක් නැතුව මාර්ගයට ඉහළින් හෝ මාර්ගයේ අනෙක් පසින් ඒ කියන්නේ ඉදිරියෙන් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු සවි කරලා තියෙන අවස්ථාවක් ගැන හිතන්නකො.එහෙනම් එහි වම්පසින් තියෙන පුවරුවේ ඇති සංඥාවෙන් වම්පසට හරවන්න ඉඩ ලබා දෙනවා.
  • ආලෝක සංඥා පුවරු නැත්නම්, දකුණු පසින් එන වාහන වලට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙමින් ආරක්ෂාකාරීව වම්පසට හරවන්න පුළුවන්.
  • උප මාර්ගයක්, ප්‍රධාන මාර්ගයකට සම්බන්ධ වෙනවා නම්, ප්‍රධාන මාර්ගයට තමයි ඔබ හැම වෙලාවෙම ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙන්න ඕනේ.

තුන්මං හන්දියකදී දකුණු පසට හරවන්නේ කොහොමද?

  • මංතීරු එකකට වැඩි අවස්ථාවකදී දකුණු පසින් ඇති තීරුවේ පැමිණීම අනිවාර්යයි.
  • මාර්ගයේ දකුණු පසින් තනි ආලෝක සංඥා පුවරුවක් තියෙනවා නම්, ඒ පුවරුවේ සංඥා අනුව ගමන් කරන්න ඕනේ.
  • දැන් දකුණු පසින් ආලෝක සංඥා පුවරුවක් නැතුව මාර්ගයට ඉහළින් හෝ මාර්ගයේ අනෙක් පසින් ඒ කියන්නේ ඉදිරියෙන් ද්විත්ව ආලෝක සංඥා පුවරු සවි කරලා තියෙන අවස්ථාවක් ගැන හිතන්නකො. ඒ වගේ අවස්ථාවකදී එහි දකුණු පසින් තියෙන පුවරුවේ ඇති සංඥාවෙන් මාර්ගය හරහා ගිහින් දකුණු පසට හරවන්න ඉඩ ලබා දෙනවා.
  • ආලෝක සංඥා පුවරු නැත්නම් දකුණු පසින් එන වාහන වලට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙමින් ආරක්ෂාකාරීව මාර්ගය හරහා ගිහින් දකුණු පසට හරවන්න පුළුවන්.
  • අනිත් දේ තමයි උප මාර්ගයක්, ප්‍රධාන මාර්ගයකට සම්බන්ධ වෙනවා නම්, ඔබ ප්‍රධාන මාර්ගයට තමයි හැම වෙලාවෙම ප්‍රමුඛත්වය ලබා දෙන්න ඕනේ.

දැන් ඉතින් ඔබට කිසිම බයක් නැතුව, හතරමං හන්දි වල, තුන්මං හන්දි වල වාහනය drive කරන්න පුළුවන්. හැබැයි ඒකට අපි අද කියපු දේවල් හොඳින් මතක තියාගන්න ඕනේ. එතකොට තමයි ඔබට වගේම පාරෙ යන එන අනිත් අයටත් ආරක්ෂාව ගැන සහතික වෙන්න පුළුවන් වෙන්නේ.

සමාන පුවත්

  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනයක් Brake කරන විධි

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    රිවර්ස් යන්නේ නැතුව මැනුවල් කාර් එකක් රිවර්ස් කරන්න ඉගෙන ගමු.

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අපි මුලින්ම කාර් එකක් පදවන හැටි ඉගෙන ගනිමු.

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    මංසන්ධි මත ඇති සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    දුම්රිය හරස් මාර්ග වල එන්ජිම නවතින්නන් ඇයි

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    ජීවිතය බේරන child lock ගැන දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    සෑම වගකිවයුතු රියදුරෙකුම දැන සිටිය යුතු Driving safety tips

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    Car එකේ වේගය වැඩි කරන්න පුළුවන් ලේසිම ක්‍රම

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනය drive කරනකොට නිදිමත එනවා නම් මේ දේවල් try කරන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අවුරුද්දට දුර ගමන් යන්න වාහනය සූදානම් කර ගමු

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!