Automobile Transmission System එක ගැන දැන ගනිමු

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

මෝටර් රථ සම්ප්රේෂණ පද්ධතිය සහ එහි සංරචක පිළිබඳව තමයි MotorGuide.lk අපි අද කතා කරන්න සූදානම් වෙන්නේ. මෙම ලිපියෙන් ඔබ මෝටර් රථ සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියක් යනු කුමක්ද, සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියේ සංරචක සහ එහි අවශ්‍යතා පිළිබඳව විස්තරාත්මකව ඉගෙන ගන්න පුලුවන්.

Automobile Transmission System යනු

එන්‍‍ජි‍ම‍ක ‍නි‍ප‍ද‍ව‍න ‍ශක්‍‍ති‍ය ‍රෝ‍ද ‍ක‍රා ‍ගෙ‍න‍ය‍නු ‍ල‍බ‍න අ‍ව‍ය‍ව ‍අ‍ඩං‍‍ගු ‍පද්‍‍ධ‍ති‍ය ‍සම්‍ප්‍රේ‍ෂ‍ණ ‍පද්‍‍ධ‍ති‍ය ‍නමින් හැඳින්වෙනවා. මෙහිදී අභ්‍යන්තර දහන එන්ජිම මඟින් road wheels වලට සම්ප්‍රේෂණය වන බලය ජනනය කිරීම සිදු කරනවා.

එන්ජිමෙන් ලැබෙන output එක crankshaft භ්‍රමණය ආකාරයෙන් ලබා ගන්න පුලුවන්. ඊට පස්සේ මෙම භ්‍රමණ චලිතය මාර්ග රෝද වෙත සම්ප්‍රේෂණය වීම සිදු වෙනවා. මාර්ගය සහ රෝදයේ මතුපිට අතර ඇති ඝර්ෂණය මෝටර් රථයේ චලනය වීමට ඉඩ සලසනවා. මෙම කාර්ය ඉටුකරන්නේ සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතිය මඟින්.

සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියේ අවශ්‍යතා

  1. මාර්ගය රෝදවලින් විසන්ධි කර තබා ගැනීමට engine එක enable කිරීමට.
  2. ධාවනය වන විට, road wheels වලට හිරවීමකින් තොරව සුමටව හා ක්‍රමයෙන් සම්බන්ධ කිරීමට engine එක enable කිරීමට.
  3. එන්ජිම සහ road wheels අතර ලීවරය enable කිරීමට.
  4. එන්ජිමේ වේගය අඩු කිරීම enable කිරීමට.
  5. අංශක 90 ක් හරහා ධාවකය හැරවීමට.
  6. වාහනය වංගු සහිත මාර්ගයක ගමන් කරන විට අභ්‍යන්තර සහ පිටත road wheels විවිධ වේගවලින් ධාවනය කිරීමට.

සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියේ කොටස්

  1. Clutch
  2. Gearbox
  3. Propeller shaft
  4. Differential
  5. Live Axle

1. Clutch

Clutch එක එන්ජිම road wheels වලින් විසන්ධි කර තබා ගැනීමට හැකියාව ලබා දෙයි. crankshaft එකේ ඇති භ්‍රමණ චලිතය road wheels වලට මාරු නොකෙරේ. එය මෝටර් රථයේ රියදුරුට අවශ්ය විට චලනය මාරු කිරීමට ඉඩ සලසයි. Clutch එක ක්‍රමයෙන් චලනය මාරු කිරීමට ඉඩ සලසයි, එවිට වාහනය ක්‍රමයෙන් චලනය වීමට පටන් ගනී. එය ඝර්ෂණ මූලධර්මය මත ක්‍රියා කරයි.

2. Gearbox

Gearbox එක ගියර් රෝද යුගල කිහිපයකින් සමන්විත වෙනවා. මේවා crankshaft එකෙන්, Clutch එක හරහා විවිධ වේගවලින් ලබා ගත හැකි චලිතය සම්ප්‍රේෂණය කිරීම සිදු කරනවා. Gearbox එක එන්ජිම සහ road wheels අතර අවශ්‍ය උත්තෝලකය සපයයි. වාහනයේ ගමන් කිරීමේදී ඇති වන විවිධ තත්වයන්ට මුහුණ දීම සඳහා මෙම උත්තෝලකය විචල්‍ය වීම සිදු වෙයි.

3. Propeller shaft

Gearbox එකේ කෙළවරේ සිට differential end එක දක්වා චලනය මාරු කරන මෝටර් රථ සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියේ තුන්වන අංගය Propeller shaft එකයි. මෙම කොටස් දෙක අතර දුර විශාල විය හැකි අතර, එම නිසා මෙය සම්බන්ධ කිරීම සඳහා සිහින් සහ දිගු shaft එකකි.

4. Differential

සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියේ එක් අවශ්‍යතාවයක් වන්නේ propeller shaft එක සහ Live Axle එකේ අක්ෂය එකිනෙක සෘජු කෝණයක ඇති බැවින් චලිතය අංශක 90ක් හරහා හැරීමයි. මෙය සිදු කරනු ලබන්නේ රෝද හරහා differential එක සහ pinion එක සැකැස්ම මගින්. Differential එක මගින් සිදු කරන තවත් කාර්යයක් තමයි වාහනය හැරවුමක් ගන්නා විට අභ්‍යන්තර සහ පිටත රෝදවල වේගයේ විචලනය කිරීමයි.

5. Live Axle

Engine එකේ crankshaft එක මඟින් චලිතය මාරු කරන axle එක Live Axle ලෙස හැඳින්වෙනවා. අනෙක් axle එක වාහනයේ බර පමණක් ගන්නා අතර එම නිසා dead axle හෝ s

සමාන පුවත්

  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    වාහනයේ AC එක වැඩ කරන්නේ මෙහෙමයි

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    වාහනයේ තියෙන ඔබ නොදත් රහස් උපාංග

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    වාහනයක් හැදිලා තියෙන්නේ කොහොමද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    වාහන ආදායම් බලපත්‍ර ගැන විශේෂ තීරණයක්

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    Automobile Transmission System එක ගැන දැන ගනිමු

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    AC Errors අලුත් වාහන වල හඳුනා ගන්න තියන system මොනවද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • තාක්ෂණය සහ නවෝත්පාදනය

    ඔබේ මෝටර් රථයේ Check Engine Light එක දැල්වුණ විට කුමක් කළ යුතුද?

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!