රථවාහන සඳහා ලීසිං පහසුකම් අනුපාතයන් සංශෝධනය කෙරේ

රථවාහන සඳහා ලීසිං පහසුකම් අනුපාතයන් සංශෝධනය කෙරේ
රථ වාහන සඳහා ලීසිං පහසුකම් ලබා දීමේ අනුපාතයන් සංශෝධනය කිරීමට ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව තීරණය කර තිබේ.
ඒ අනුව වාණිජ රථවාහන සඳහා උපරිමය 70%ක් ද පෞද්ගලික වාහන සඳහා උපරිමය 50%ක් ද ලෙස සංශෝධනය කිරීමට මහ බැංකුව පියවර ගෙන ඇත.
පසුගිය ජූලි මාසයේදී ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව අදාළ ලීසිං පහසුකම් සඳහා වාණිජ රථ වාහන සඳහා 80%ක්ද පෞද්ගලික වාහන සඳහා 60%ක්ද, ත්රීවිල් සඳහා 50%ක් මෙන්ම වෙනත් වාහන සඳහා 70%ක් ලෙසද ණය අනුපාතයන් ඉදිරිපත් කර තිබුණි.
කෙසේ වෙතත් පසුගිය ජූලි මාසයේදී කාණ්ඩ 4ක් යටතේ ලීසිං පහසුකම් සඳහා ණය අනුපාතයන් ඉදිරිපත් කර තිබූ අතර එය කාණ්ඩ දෙකක් යටතේ පමණක් ඉදිරිපත් කර ඇත.
එහිදී එක් කාණ්ඩයක් වාණිජ වාහන ලෙසත් අනෙක් කාණ්ඩය මෝටර් රථ, වෑන් රථ, ත්රීරෝද රථ සහ අනෙකුත් වාහන ලෙස වෙන් කර තිබේ.
ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ මෙම තීරණය වාහන මිලට සහ වාහන වෙළඳපලට කෙසේ බලපාවිද?
වාහන වලට ඇති ඉල්ලුම අවම කිරීමට මෙම පියවර ගෙන ඇතැයි ආර්ථික විශ්ලේෂඥයන්ගේ මතය වී තිබෙනවා. එම නිසා දැනට භාවිත කල වාහන වලට ඇති අධික මිල ගණන් ක්රමයෙන් සාධාරණ මට්ටමක් දක්වා අඩුවනු ඇති බවට ඔවුන් පවසනවා. එය ලිසීං පහසුකම් ලබා දෙන මූල්ය ආයතනය සහ බැංකු වලට බලපෑමක් ඇති නොවන ආකාරයට ගෙන තිබෙනවා.
පෞද්ගලික වාහන සඳහා මීට පෙර තිබු 60%ක ලිසීං පහසුකම 10%කින් අඩුවන නිසා ඉතා ඉක්මනින් වාහනයක් මිලදී ගැනීමට සිටි පිරිසට මෙය යම්තාක් ගැටලුකාරී තත්වයක් වන බවත් නමුත් මෙම තීරණය නිසා ඉල්ලුම අනාගතයේ අඩු වුවහොත් ඉදිරි වසර හෝ වසර දෙක තුළ වාහන මිල සාධාරණ මිලකින් අඩුවනු ඇති බවට ඔවුන් පෙන්වා දී තිබෙනවා.
ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ මෙම තීරණය වාහන මිල ගණන් සහ වාහන වෙළඳපොළට බලපාන්නේ කෙසේද?
ආර්ථික විශ්ලේෂකයින්ගේ අදහස වන්නේ වාහන සඳහා ඇති ඉල්ලුම අඩු කිරීම සඳහා මෙම පියවර ගෙන ඇති බවයි. එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස, භාවිතා කළ වාහනවල වර්තමාන ඉහළ මිල ක්රමයෙන් වඩාත් සාධාරණ මට්ටමකට පහත වැටෙනු ඇතැයි ඔවුන් අපේක්ෂා කරයි. ලීසිං පහසුකම් සපයන මූල්ය ආයතන සහ බැංකුවලට ඍණාත්මක ලෙස බලපාන්නේ නැති ආකාරයට මෙම තීරණය ව්යුහගත කර ඇත.
පෞද්ගලික වාහන සඳහා පෙර 60% ලීසිං පහසුකම 10% කින් අඩු කරන බැවින්, නුදුරු අනාගතයේ දී වාහනයක් මිලදී ගැනීමට සැලසුම් කළ අයට මෙය යම් දුෂ්කරතා ඇති කරනු ඇත. කෙසේ වෙතත්, මෙම තීරණය හේතුවෙන් ඉල්ලුම පහත වැටුණහොත්, ඉදිරි වසර එක සිට දෙක දක්වා කාලය තුළ වාහන මිල වඩාත් සාධාරණ මට්ටම්වලට හැඩගැසීමට ඉඩ ඇති බව විශ්ලේෂකයින් පෙන්වා දෙයි.







































