ඩිස්ක් බ්‍රේක් එදිරිව ඩ්‍රම් බ්‍රේක්: විවිධ තත්ව යටතේ වඩා හොඳ කුමක්දැයි අවබෝධ කර ගැනීම

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

යතුරුපැදියක ආරක්ෂාව ගැන සලකා බලන විට, සලකා බැලිය යුතු වැදගත්ම අංගයක් වන්නේ තිරිංග පද්ධතියයි. යතුරුපැදි සාමාන්‍යයෙන් ඩිස්ක් බ්‍රේක් හෝ ඩ්‍රම් බ්‍රේක් වලින් සමන්විත වේ. එක් එක් පද්ධතියට එහි ශක්තීන් සහ දුර්වලතා ඇත. මේවා අවබෝධ කර ගැනීමෙන් ඔබේ රිය පැදවීමේ විලාසයට සහ තත්ත්වයන්ට නිවැරදි තිරිංග වර්ගය තෝරා ගැනීමට ඔබට උපකාර කළ හැකිය. විවිධ තත්ත්වයන් යටතේ වඩා හොඳ විය හැක්කේ කුමක්ද යන්න ඇතුළුව, ඩිස්ක් බ්‍රේක් සහ ඩ්‍රම් බ්‍රේක් පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක සංසන්දනයක් මෙන්න.

ඩිස්ක් බ්‍රේක්: දළ විශ්ලේෂණය සහ වාසි

ඩිස්ක් බ්‍රේක්, බයිසිකලයේ රෝදවල වේගය අඩු කිරීම සඳහා ඝර්ෂණයක් ඇති කිරීමට පෑඩ් යුගලයක්, ඩිස්කයක් හෝ rotor එකක් මත තද කිරීමට caliper එකක් භාවිතා කරයි. මේවා නවීන යතුරුපැදිවල බහුලව දක්නට ලැබෙන අතර, වාසි කිහිපයක් ලබා දෙයි:

  • උසස් නැවතුම් බලය: ඩිස්ක් බ්‍රේක්, විශේෂයෙන් තෙත් කාලගුණය වැනි දරුණු තත්ත්ව යටතේ හෝ පහළට යන මාර්ගවලදී වඩාත් ඵලදායී සහ විශ්වාසදායක නැවතුම් බලයක් සපයයි.
  • ක්‍රියාකාරීත්වයේ ස්ථාවරත්වය: ඒවා විවිධ තත්වයන් සහ උෂ්ණත්වවලදී නිරතුරුවම හොඳින් ක්‍රියා කරන අතර, ඩ්‍රම් බ්‍රේක් හා සසඳන විට තෙත් තත්ත්ව යටතේ අවම කාර්ය සාධන අඩුවීමක් පෙන්නුම් කරයි.
  • නඩත්තුවේ පහසුව: ඩිස්ක් බ්‍රේක්, ඒවායේ කොටස් වඩාත් පහසුවෙන් ප්‍රවේශ විය හැකි නිසා පරීක්ෂා කිරීමට සහ නඩත්තු කිරීමට පහසුය.
  • තාපය විසුරුවා හැරීම: ඒවා තාපය වඩාත් ඵලදායී ලෙස විසුරුවා හරින අතර, අධික ලෙස රත් වීමේ අවදානම සහ දිගුකාලීන භාවිතයේදී තිරිංග මැකී යාම අඩු කරයි.

ඩ්‍රම් බ්‍රේක්: දළ විශ්ලේෂණය සහ වාසි

ඩ්‍රම් බ්‍රේක්, රෝදයට සවි කර ඇති භ්‍රමණය වන ඩ්‍රම් එකකට එරෙහිව පිටතට තද කරන බ්‍රේක් ෂූස් ඇතුළත් වේ. ඒවා නව මාදිලිවල අඩු වශයෙන් දක්නට ලැබුණද, ඒවා තවමත් සැලකිය යුතු වාසි ලබා දෙයි:

  • පිරිවැය-ඵලදායීතාව: ඩ්‍රම් බ්‍රේක් සාමාන්‍යයෙන් නිෂ්පාදනය කිරීමට සහ නඩත්තු කිරීමට ලාභදායී වේ. මෙය යතුරුපැදි කරුවන් සඳහා වඩාත් අයවැය-හිතකාමී විකල්පයක් බවට පත් කළ හැකිය.
  • බාහිර පරිසරයෙන් ආරක්ෂාව: ඩ්‍රම් එකේ ආවරණය, අපිරිසිදුකම, ජලය සහ සුන්බුන් වලින් අභ්‍යන්තර කොටස් වලට වඩා හොඳ ආරක්ෂාවක් සපයයි. එය මඩ සහිත හෝ දූවිලි සහිත රිය පැදවීමේ තත්ත්වයන්හිදී වාසිදායක විය හැකිය.
  • කල්පැවැත්ම: ඒවා බාහිර පරිසරයට නිරාවරණය නොවන නිසා ඩිස්ක් බ්‍රේක් වලට වඩා සෙමින් ගෙවී යයි.

විවිධ තත්ත්ව යටතේ කාර්ය සාධනය සංසන්දනය කිරීම

  • තෙත් සහ මඩ සහිත තත්ත්වයන්: ඩිස්ක් බ්‍රේක් සාමාන්‍යයෙන් තෙත් තත්ත්වයන්හිදී වඩා හොඳින් ක්‍රියා කරයි. මන්ද ජලය සහ මඩ පද්ධතිය තුළ සිරවීමේ ඉඩකඩ අඩුය. කෙසේ වෙතත්, ඩ්‍රම් බ්‍රේක් සමහර විට ඩ්‍රම් එක තුළ ජලය එකතු කර ගත හැකි අතර, ඒවා වියළී යන තුරු කාර්ය සාධනය අඩු වීමට හේතු වේ.
  • අධිවේගී රිය පැදවීම: ඩිස්ක් බ්‍රේක් ඒවායේ වඩා හොඳ තාපය විසුරුවා හැරීම සහ ශක්තිමත් නැවතුම් බලය හේතුවෙන් අධිවේගී රිය පැදවීම සඳහා වඩා උසස් වේ.
  • නගරයේ රිය පැදවීම: අඩු වේගයන් සහ අඩු ආක්‍රමණශීලී භාවිතය ඇතුළත් දෛනික නගරයේ රිය පැදවීම සඳහා, ඩ්‍රම් බ්‍රේක් ප්‍රමාණවත් හා වඩා ලාභදායී විය හැකිය.
  • කඳුකර භූමිය: දිගුකාලීන තිරිංග දැමීම අධික ලෙස රත් වීමකින් තොරව හැසිරවීමට ඇති හැකියාව නිසා කඳුකර භූමියේදී ඩිස්ක් බ්‍රේක් ඉතා වැදගත් වේ.

ඩිස්ක් බ්‍රේක් සහ ඩ්‍රම් බ්‍රේක් අතර තෝරා ගැනීම ඔබේ නිශ්චිත අවශ්‍යතා සහ රිය පැදවීමේ තත්ත්වයන් මත බොහෝ සෙයින් රඳා පවතී. විශ්වාසදායක කාර්ය සාධනයක් අවශ්‍ය වන රියදුරන් සඳහා, විශේෂයෙන් අධික වේගයන්, තෙත් පරිසරයන් හෝ නිතර නිතර නැවතුම් අවශ්‍ය වන විට, ඩිස්ක් බ්‍රේක් සාමාන්‍යයෙන් වඩා හොඳ තේරීමක් වේ. අනෙක් අතට, වියළි තත්ත්වයන්හිදී ප්‍රමුඛව ගමන් කරන හෝ සාමාන්‍ය, අඩු වේග ගමන් වල නිරත වන රියදුරන් සඳහා, ඩ්‍රම් බ්‍රේක් වඩාත් සුදුසු විය හැකිය.

සමාන පුවත්

  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    Light modifications ගැන මේ දේවල් දැනගෙන ඉන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    Low fuel light එක ගැන කතා කරමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    Low fuel light එක ගැන කතා කරමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    වාහනයේ TCS ගැන දන්නවාද

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    Light modifications ගැන මේ දේවල් දැනගෙන ඉන්න

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • Auto Parts & Accessories

    Ever had those moments where everything seems to get tangled up because it sounds the same? Well, in the automotive world, there's a pair of terms that often cause confusion, crankshaft and camshaft. Despite sounding quite similar, these two are crucial c

    time
    මිනිත්තු 1 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    ක්‍රෑන්ක්ෂාෆ්ට්, කැම්ෂාෆ්ට් අවුල්ද? අපි බලමු

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    බාහිර දහන එන්ජිම ගැන කතා කරමු.

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    හදිස්සි අවස්ථාවන් වලදී මග පෙන්වන ABS එක ගැන දන්නවද?

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • අමතර කොටස් සහ උපාංග

    ඩීසල් එන්ජිමක කොටස්

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!