ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක කළයුතු සහ නොකළයුතු දේ

Nisaga Sandaru
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

ශ්‍රී ලංකාවට මේ වන විට බලපෑම් කළ දිට්වා (Ditwah) සුළි කුණාටුව හේතුවෙන් ඇතිවූ ගංවතුර තත්ත්වය නිසා වාහන රැසකට හානි වෙලා තියෙනවා. මෙසේ හානි වුණු වාහනයක් නැවත යථා තත්ත්වයට පත් කරගැනීම කියන්නේ හරිම කල්පනාවෙන් සහ පිළිවෙළකට කළ යුතු දෙයක්.

Flooded Vehicle

ගංවතුරෙන් අහුවුණු වාහනයක් නැවත පණ ගන්වන්න අවශ්‍ය වන වැදගත්ම දේවල් සම්පූර්ණ විස්තර සහිතව Motor Guide අපි ඔබට ගෙන එන්න හිතුව. මේ අපි කියන්න යන්නෙ ගංවතුරෙන් හානි වූ වාහනයක් සම්බන්ධයෙන් ඔබ කළයුතු සහ නොකළයුතු දේවල් ගැන. පළමු සහ තීරණාත්මක පියවර වෙන්නෙ එන්ජිම පණ ගැන්වීමෙන් වැළකීමයි. හරි, අපි දැන් මේ ගැන විස්තරාත්මකව කතා කරමු.

ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක් පණගැන්වම සුදුසුද?

ගංවතුරෙන් අහුවුණු වාහනයක් ගැන ඇසූ පමණින් “වතුර බැහැලා ඇති, දැන් බලමු පණ ගන්වන්න” කියා සිතීම කිසිසේත් නොකළ යුතු දෙයක්. මේ පිටුපස ඇති විද්‍යාත්මක හා යාන්ත්‍රික හේතු තේරුම් ගැනීම වැදගත්.

Engine Flooding

ජල අගුල (Hydro-lock) ඇතිවීමේ භයානකකම

ගංවතුර හානියට ලක් වූ එන්ජිමක විශාලතම තර්ජනය වන්නේ ජල අගුලයි. මෙහිදී සිදුවන්නේ කුමක්ද කියනවනම් එන්ජිමේ දහන කුටීරවලට (Combustion Chambers) ජලය ඇතුළු වී තිබීමයි. ඔබ වාහනය පණ ගැන්වීමට උත්සාහ කළ විට, පිස්ටනය (Piston) ඉහළට ගමන් කරන්නේ ඉන්ධන සහ වායු මිශ්‍රණය සම්පීඩනය කිරීමටයි. නමුත් ජලය සම්පීඩනය කළ නොහැකියි.

මෙය එන්ජිමට දැඩි හානියක් ඇති කරන අතර, පිස්ටන් රොඩ් (Connecting Rods) වම්වීම හෝ කැඩීම වැනි ගැටළු ඇතිවිය හැකියි. එන්ජිම සම්පූර්ණයෙන්ම මාරු කිරීමට හෝ විශාල මුදලක් වැය කර අලුත්වැඩියා කිරීමට සිදුවේ.

එන්ජිම ක්‍රියාත්මක නොකිරීමෙන් ඔබට මෙම හානිය වළක්වා ගත හැකියි.

විද්‍යුත් පද්ධතිවල කෙටි පරිපථ හා හානි

නවීන වාහන වල වැඩිපුරම තියෙන්නේ විද්‍යුත් පද්ධති. ජලය, විශේෂයෙන්ම අපිරිසිදු ගංවතුර ජලය, විදුලියට සන්නායකයක් (Conductor) ලෙස ක්‍රියා කරනවා. මේ නිසා බැටරිය වහාම විසන්ධි කිරීම අත්‍යවශ්‍යයි.

නැතහොත් විදුලි පරිපථ කෙටි වී, ECU (Engine Control Unit) සහ අනෙකුත් පාලන මොඩියුල (Control Modules) හානි විය හැක. මේ නිසා බැටරියේ ඍණ අග්‍රය (-) විසන්ධි කිරීමෙන් විදුලි බලය කපා හැරීම වැදගත්.

හානි විය හැකි අනෙකුත් කොටස්

  • ආරම්භක මෝටරය (Starter Motor): වතුරට යට වූ ආරම්භක මෝටරය ක්‍රියාත්මක කිරීමෙන් එහි අභ්‍යන්තර කොටස් විනාශ විය හැක.
  • ඉන්ධන පද්ධතිය (Fuel System): ඉන්ධන ටැංකියට ජලය ඇතුළුවී ඇත්නම්, එන්ජිමට ජලය ගමන් කර ජල අගුල තත්ත්වය තවත් දරුණු කරයි.

එසේනම්, ඔබ ක්ෂණිකව ගත යුතු පියවර මොනවාද?

1. බැටරිය විසන්ධි කරන්න

Disconnect Battery

ආරක්ෂිතව පළමුව ඍණ අග්‍රය (-) ඉවත් කරන්න. හැකි නම් බැටරිය සම්පූර්ණයෙන්ම ගලවා ඉවත් කරන්න.

2. ට්‍රේලරයක් (Tow Truck) / කැරියර් (Carrier) යොදාගන්න

Tow Truck Transport

කිසිසේත් වාහනය පදවාගෙන හෝ තල්ලු කරගෙන යාමට උත්සාහ නොකරන්න. ආරක්ෂිතව එසවිය හැකි ට්‍රේලරයක් හෝ කැරියර් රථයක් මඟින් පමණක් සේවා මධ්‍යස්ථානයකට රැගෙන යන්න.

3. රක්ෂණයට දැනුම් දෙන්න

Insurance Notification

වහාම රක්ෂණ සමාගමට දැනුම් දී ඔවුන්ගේ උපදෙස් ලබාගන්න. හානිය තක්සේරු කිරීමට පෙර කිසිදු කොටසක් වෙනස් නොකරන්න.

එන්ජිම පණ ගැන්වීමට උත්සාහ කිරීම යනු කුඩා හානියක් විශාල ව්‍යසනයක් බවට පත් කර ගැනීමක්. ඔබ එසේ නොකළහොත්, වාහනයේ අලුත්වැඩියා වියදම විශාල ප්‍රමාණයකින් අඩු කර ගැනීමට හැකියාව ලැබේ.

අපි මෙහි දෙවන කොටසින් වාහනයේ අභ්‍යන්තරය සහ බාහිර කොටස් පිරිසිදු කිරීම සහ වියළීම පිළිබඳව කතා කරමු.

සමාන පුවත්

  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක යාන්ත්‍රික හා විද්‍යුත් පද්ධති අලුත්වැඩියා කරන්නෙ කොහොමද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Traction Control ගැන හරියටම දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Auto Gear වාහනයක නොකළ යුතු දේවල්

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක ඇතුලත සහ පිටත නිවැරදිව පිරිසිදු කරමු.

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක කළයුතු සහ නොකළයුතු දේ

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මේ දේවල් නොදැන වාහනයේ Service එක කරන්න එපා.

    time
    මිනිත්තු 7 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මොනවද මේ EV බැටරියේ Deep Discharging කියන්නෙ

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් ධාවනයේදී ඇතිවන මොකක්ද මේ LSPI?

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් Oil පද්ධතියක Bypass Valve යනු කුමක්ද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ඩීසල් එන්ජින් වල Engine Runaway වලක්වා ගමු.

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!