වාහනයක් හරියට රැක බලාගන්නේ කොහොමද?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

වාහනයක ආයු කාලය සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 8ක් විතර කියලා කිව්වට, බොහෝ වෙලාවට ඊට කළිං වාහනේ කාලය නිමා වෙන්න පුළුවන්. මේකට හේතුව තමයි, නිසි පරිදි වාහනය රැක බලා නොගැනීම. එහෙනම්, වාහනයක් හරියටම රැක ගන්නෙ කොහොමද? අන්න ඒ ගැන තමයි අද අපි MotorGuide තුළින් ඔබට කියන්නෙ.

වාහනයේ tyre ගැන හොයලා බලන්න

වාහනයක වැදගත්ම සහ ආරක්ෂිතම අංගය තමයි ටයර්. වාහනයේ tyre සතියකට වරක් හෝ පරීක්ෂා කිරීම, ඔබේ safety එක තහවුරු කරගැනීමක්. අනිත් එක තමයි මුදල් ඉතිරි කරගන්න නම්, ටයර් වල පීඩනය, වාහනයේ අත්පොතේ ලැයිස්තුගත කර ඇති නිර්දේශිත පීඩන වලට ඉහළින් තබාගන්න ඕනෙ. තව දෙයක් තමයි, ඉදිරිපස සහ පසුපස ටයර් සඳහා ටයර් පීඩනය වෙනස් වෙන්න පුළුවන්. කොහොම වුණත් ඔබේ වගේම වාහනයේත් safety එක සඳහා අපි recommend කරන්නෙ, පසුපස ඇක්සලයේ අවම වශයෙන් පැළඳ සිටින ටයර් භාවිතා කිරීමයි.

ආවරණය කරන්න

විශේෂයෙන්, වාහනය දිගු කාලයක් නවතා තිබෙනවා නම්, ඒක ආවරණය කරන්න ඕනෙ. වාහනය garage එකක park කර තැබීමෙන්, වාහනය වියළිව, පිරිසිදුව සහ ආරක්‍ෂිතව තියාගන්න පුළුවන්. ඊට අමතරව අහම්බෙන් සිදුවන හානි සහ සොරකම් කිරීමේ අවධානමත් අඩු කරනවා. ඔබ garage එකක් භාවිතා කරන්නැත්නම්, ඒ වෙනුවට උසස් තත්වයේ ආවරණයක් මිලදී ගැනීම ගැන සළකා බලන්න.

බර අඩු කරන්න

වාහනයේ බර අවම මට්ටමක තියාගන්න ඔබ වග බලාගන්න ඕනෙ. මේකට කරන්න තියෙන්නෙ, වාහනයේ තියෙන අනවශ්‍ය දේවල් ඉවත් කරන එක. Trip යනකොට එහෙම අනවශ්‍ය බර පටවන්නැතුව ඉන්න එක තමයි වඩාත් හොඳ. නමුත් හදිසි අවස්ථාවකදි අවශ්‍ය කරන දේවල් වාහනයේ තියන්න ඔබ අනිවාර්යයෙන් මතක තියාගන්න.

වාහනේ පිරිසිදුකම ගැන හිතන්න

වාහනයක පිරිසිදුකම වාහනයේ සෞඛ්‍යට වැදගත් දෙයක්. ඒ නිසා වාහනය පිරිසිදුව තබා ගැනීම නිෂ්ඵල දෙයක් නෙවෙයි. ඒක වාහනයේ ආයු කාලය සැලකිය යුතු ලෙස දීර්ඝ කරනවා. නමුත් ස්වයංක්‍රීය car wash වලදි තද බුරුසු තියෙන නිසා ඒ මඟින් සිහින් සීරීම් ඇති වෙන්න පුළුවන්. ඒ නිසා වාහනය car wash එකට දාන්න කළිං හෝදන්න ඕන බව අමතක කරන්න එපා. වාහනයේ ඇතුළත microfibre රෙද්දකින් පිරිසිදුව තබා ගැනීම සහ floor mats වල වැටී තිබෙන අපිරිසිදු හා කුඩා දේවල් ඉවත් කිරීමත් වැදගත් වෙනවා.

වාහනේ පිරිසිදු කරනවා වගේම මලකඩ වලින් තොරව තියාගන්නත් ඕනෙ. නවීන මෝටර් රථ ගොඩාක් මලකඩ - ප්‍රතිරෝධී වෙනවා. නමුත් 1990 ගණන්වල හෝ ඊට පෙර හදපු වාහනවල අංක එකේ ඝාතකයා තමයි, මලකඩ. ඒ නිසා වාහනයේ මලකඩ ලපයක් හරි දැක්කොත් ඒවා වර්ධනය වන තෙක් බලාගෙන ඉන්න එපා.

වේගය අඩු කිරීමට, ගියර් පහළට මාරු කරන්න එපා

වැඩි වේගයකින් ගමන් කරන විට, තිරිංග දාන්න ගියර් භාවිතා කළොත්, ඒක ඔබේ එන්ජිමේ ආයු කාලය කෙටි කරනවා. ඔබ ගියර් කිහිපයක් පහළට මාරු කළොත් හානිය වඩාත් නරක අතට හැරෙන්න පුළුවන්. අනිත් එක තමයි ඔබේ පාදය clutch එක මත සහ ඔබේ අත gearstick මත තැබීමෙන් වළකින්න.

සමහර අය clutch පැඩලය මත තම පාදය තබාගෙන drive කරන්න පෙළඹෙනවා. මේ clutch කවරය සමඟ ස්පර්ශ වන clutch මුදා හැරීම, අනවශ්‍ය ඝර්ෂණයකට හේතු වෙනවා. ඒ නිසා කාලයත් සමඟම, clutch අකලට ගෙවෙන්න පුළුවන්.

මේ විදියට වාහනේට එන ගැටළු ගැන සෝදිසියෙන් හිටියෙ නැති වුණොත්, ඔබේ වාහනයේත් අකල් අවසානයක් දකින්න සිද්ධ වෙනවා. ඒ නිසා අනිවාර්යයෙන්ම අපි කියපු විදියට ඔබේ වාහනෙත් හරියටම රැකගන්න try කරන්න.

සමාන පුවත්

  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මේ දේවල් නොදැන වාහනයේ Service එක කරන්න එපා.

    time
    මිනිත්තු 7 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මොනවද මේ EV බැටරියේ Deep Discharging කියන්නෙ

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් ධාවනයේදී ඇතිවන මොකක්ද මේ LSPI?

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් Oil පද්ධතියක Bypass Valve යනු කුමක්ද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ඩීසල් එන්ජින් වල Engine Runaway වලක්වා ගමු.

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් Oil වල API SP ප්‍රමිතිය

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Auto Gear වාහනයකට නැතුවම බැරි ATF

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    වාහන Body Paint වල මොනවද මේ 2k 3k

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    වාහනයක් ධාවනය කර ඇති දුර අනුව Engine Oil මාරු කළයුතු අවස්ථා

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Engine lubrication system කියන්නේ මොකක්ද

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!