Auto Gear වාහනයක නොකළ යුතු දේවල්

Nisaga Sandaru
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

Auto Gear වාහනයක නොකළ යුතු දේවල්

ඔබේ ඔටෝ ගියර් (Auto Gear) වාහනයේ ආයු කාලය වැඩි කර ගැනීමටත්, අනවශ්‍ය අලුත්වැඩියා වියදම් අවම කර ගැනීමටත් නොකළ යුතු ඉතා වැදගත් දේවල් කිහිපයක් ගැන තමයි අද කතාකරන්න යන්නෙ. මේවා නිතරම මතක තබා ගැනීම ඉතා වැදගත් කරුණු.

1. නවතින්න කලින් 'Reverse (R)' හෝ 'Park (P)' වෙත මාරු කිරීම

වාහනය සම්පූර්ණයෙන්ම නොනවත්වා 'Drive (D)' එකේ සිට 'Reverse (R)' හෝ 'Park (P)' වෙත මාරු කිරීමෙන් වැළකින්න. මෙය සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියට (Transmission) දැඩි හානියක් සිදු කරයි. Park ගියරයේ ඇති locking pin එක කැඩී යාමට හෝ ගෙවී යාමට ඉඩ ඇත.

2. ට්‍රැෆික් ලයිට් වලදී 'Neutral (N)' එකට දැමීම

Traffic Light Neutral

ට්‍රැෆික් ලයිට් වලදී හෝ කෙටි වෙලාවක් නවත්වන විට 'Neutral' (N) එකට දැමීම අවශ්‍ය නැහැ. නිතරම 'D' සහ 'N' අතර මාරු කිරීමෙන් සම්ප්‍රේෂණයේ කොටස් ඉක්මනින් ගෙවී යාමට හානියක් වනවා.

3. පල්ලම් බැසීමේදී 'Neutral (N)' එකේ තැබීම

Downhill Neutral

පල්ලම් බැසීමේදී 'N' එකේ තබා ධාවනය කිරීමෙන් Brake System එකට අධික පීඩනයක් එල්ල වේ. ඒ වෙනුවට 'L', '2', හෝ '3' වැනි පහළ ගියර භාවිතා කර Engine Braking යොදාගන්න.

4. තිරිංගය පෑගී තිබියදී ඇක්සලරේටරය පෑගීම

තිරිංගය (Brake) පෑගී තිබියදී ඇක්සලරේටරය (Accelerator) පෑගීමෙන් සම්ප්‍රේෂණය හානි වෙයි. නවීන වාහනවල මෙය වැළැක්වීමට ආරක්ෂිත ක්‍රම තිබුණත්, පුරුද්දක් ලෙස මෙය කළ යුතු නැහැ.

5. ඉන්ධන අවසන් වන තෙක් ධාවනය කිරීම

Fuel Light දැල්වී තිබියදී දිගින් දිගටම ධාවනය නොකරන්න. ඉන්ධන ටැංකියේ දූවිලි සහ ජල බිඳිති ඉන්ධන පොම්පය (Fuel Pump) හානි කරයි. ඉන්ධන මට්ටම සෑම විටම තරමකට ඉහළ තබා ගන්න.

6. Transmission Oil පරීක්ෂා නොකිරීම

Transmission Oil Check

Engine Oil මෙන්ම Transmission Fluid මට්ටම පරීක්ෂා කිරීම අත්‍යවශ්‍යයි. අඩු තෙල් මට්ටමක් හෝ දූෂිත තෙල් ගියර් බොක්ස් එකේ ඝර්ෂණය වැඩි කර අලුත්වැඩියාවකට හේතු වනවා.

7. සීතල එන්ජිම සමඟ අධික වේගයෙන් ධාවනය කිරීම

වාහනය පණ ගැන්වූ වහාම ඉක්මන් වේගයෙන් ධාවනය නොකරන්න. Transmission Fluid සහ Engine Oil උෂ්ණත්වයට පැමිණීමට මිනිත්තුවක් හෝ දෙකක් ඉඩ දෙන්න.

8. බ්‍රේක් එකේ පාදය නිතර තබාගෙන සිටීම

Riding the Brakes

තිරිංග පැඩලය මත පාදය නිතර තබාගෙන සිටීමෙන් Brake Pads ඉක්මනින් ගෙවී යාමට සහ තිරිංග පද්ධතිය අධික ලෙස රත් වීමට හේතු වේ.

9. රෝද ලිස්සා යන විට 'D' සහ 'R' අතර ඉක්මනින් මාරු කිරීම

Wheel Spinning

රෝද ලිස්සා යන විට Drive (D) සහ Reverse (R) අතර ඉක්මනින් මාරු කිරීමෙන් Transmission Shock ඇතිවෙයි. එක් එක් ගියරයට මාරු කිරීමට පෙර වාහනය සම්පූර්ණයෙන්ම නතර කරන්න.

10. 'Spare Tire' සමඟ දිගු කාලයක් ධාවනය කිරීම

Spare Tire Driving

“Donut” ලෙස හැඳින්වෙන කුඩා අමතර ටයරය දිගු දුරක් හෝ වේගයෙන් ධාවනය කිරීමෙන් Differential හා Transmission පද්ධතියට හානි විය හැක. හැකි ඉක්මනින් සාමාන්‍ය ටයරයක් සවි කරන්න.

11. 'P' එකට දැමීමට පෙර Hand Brake නොදැමීම

වාහනය නවතා 'Park (P)' එකට දැමීමට පෙර සෑම විටම අත් තිරිංගය යොදන්න. 'P' එකට දැමූ විට වාහනයේ බර Locking Pin එකට පමණක් පැටවීමෙන් හානි විය හැක.

නිවැරදි ක්‍රමය:

  • තිරිංගය තද කරන්න
  • 'Neutral (N)' එකට දැමන්න
  • අත් තිරිංගය තදින් අදින්න
  • 'Park (P)' එකට මාරු කරන්න
  • ඊට පසු තිරිංගයෙන් පාදය ඉවත් කරන්න

මෙම නිවැරදි පුරුදු අනුගමනය කිරීමෙන් ඔබේ ඔටෝ ගියර් වාහනයේ සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියට (Transmission) සිදුවිය හැකි හානි අවම කර ගැනීමට පුළුවන්.

සමාන පුවත්

  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක යාන්ත්‍රික හා විද්‍යුත් පද්ධති අලුත්වැඩියා කරන්නෙ කොහොමද?

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Traction Control ගැන හරියටම දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    Auto Gear වාහනයක නොකළ යුතු දේවල්

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක ඇතුලත සහ පිටත නිවැරදිව පිරිසිදු කරමු.

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ගංවතුරට අහුවුන වාහනයක කළයුතු සහ නොකළයුතු දේ

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මේ දේවල් නොදැන වාහනයේ Service එක කරන්න එපා.

    time
    මිනිත්තු 7 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    මොනවද මේ EV බැටරියේ Deep Discharging කියන්නෙ

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් ධාවනයේදී ඇතිවන මොකක්ද මේ LSPI?

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    එන්ජින් Oil පද්ධතියක Bypass Valve යනු කුමක්ද?

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • වාහන නඩත්තු කිරීමට උපදෙස්

    ඩීසල් එන්ජින් වල Engine Runaway වලක්වා ගමු.

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!