Drive කරන්න හොඳම Driving Modes මොනවද?

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 2 කියවීම
feature image

Driving modes වාහන වර්ගයත් සමඟ වෙනස් වෙනවා. සාමාන්‍යයෙන් ශ්‍රී ලංකාව තුළ driving modes වර්ග 4ක් දැකගන්න පුලුවන්. MotorGuide තුළින් අපි ඔබව දැනුවත් කරන්නේ drive කරන්න හොඳම driving modes මොනවද කියලා.

Normal Mode

Normal mode කියන්නේ වාහනයක තියෙන මූලික එහෙමත් නැත්නම් basic program එක. මෙය ඉන්ධන දහන ක්‍රියාවලිය ආශ්‍රිතව factory එකෙන් අපිට ලබා දීලා තිබෙන basic program එක normal mode කියල හඳුන්වන්න පුලුවන්. කඳු බෑවුම් නැති සාමාන්‍ය මාර්ගයක සාමාන්‍ය බලයක් යටතේ ගමන් කරනකොට අපිට normal mode එකේ ධාවනය කරන්න පුලුවන්.

Eco Mode

Eco Driving Mode

යම් යම් ධාවන අවශ්‍යතා මත normal mode එක අපිට eco mode එකක් දක්වා වෙනස් කරගන්න පුලුවන්. මෙම mode එක economy එක හා සම්බන්ධ වෙනවා. එම නිසා ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවය තබා ගැනීම සඳහා basic program එක යම් ප්‍රමාණයකට වෙනස් වීම මෙහිදී සිදු වෙනවා. එවිට මෙහිදී ලැබෙන power ප්‍රමණය අඩු වීමක් සිදු වෙනවා. මෝටර් රථයක් eco mode එකේ ධාවනය වෙනවා නම් engine, break සහ AC යන පද්ධති වල ක්‍රියාකාරිත්වය යම් ප්‍රමාණයකට පාලනය වීම සිදු වෙනවා. විශේෂයෙන් වැසි සහිත දවසක නම් වාතයේ අර්ද්‍රතාවයත් සමඟ ඉන්ධන දහනය වැඩි වෙනවා. එවැනි අවස්තාවක ඔබට පුලුවන් eco mode එක භාවිතා කරන්න.

Power Mode

Power mode එකෙන් අදහස් වන්නේ බලය පිළිබඳවයි. වැඩිපුර බලය ලබා ගැනීමේදී Eco mode එක අඩු වීම සිදු වෙනවා. එහිදී අපිට ඉන්ධන වලින් ලබා ගත හැකි ප්‍රතිලාභය අඩු වීම සිදු වෙනවා. විශේෂයෙන්ම Highway එක්ක ගමන් කිරීමේදී, වාහනයක් overtake කරන අවස්ථාවකදී අපිට පුලුවන් Power Mode එක භාවිතා කරන්න. මොකද මෙවැනි අවස්ථා වලිදී අපිට අවශ්‍ය බලය වැඩි වෙනවා. එතකොට අපිට ගැළපෙනම driving mode එක තමයි power mode එක.

EV Drive Mode

EV Driving Mode

මෙම EV Drive Mode එක දැකගන්න පුලුවන් hybrid වාහන වල විතරයි. මෙම Drive Modes අවස්තාව සහ රියදුරුගේ අවශ්‍යතාවය මත වෙනස් කරගන්න පුලුවන්. ඉතින් ඒ නිසා ඔයත් වාහනයක් drive කරනකොට මේ දේවල් මතක තියාගෙන අවශ්‍යතාවය අනුව Drive Mode එක වෙනස් කරන්න කල්පනාකාරී වෙන්න.

ලෝකයේ පවතින විවිධ Drive Modes

Normal mode - සාමාන්‍ය ධාවන තත්වය

Eco mode - වඩාත්ම ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවයක් සහිතයි

Comfort mode - මෝටර් රථය හැකි තරම් සුවපහසු කරයි

Sport mode - මෝටර් රථය වඩාත් ආක්‍රමණශීලී පසුබිමක තබයි

Sport Plus mode - ක්‍රීඩා මාදිලියක්

Track mode - ධාවන පථ සඳහා මෝටර් රථය වඩාත් ආක්‍රමණශීලී ලෙස සකසයි

Dynamic mode - ක්‍රීඩා මාදිලිය සඳහා තවත් නමකි

Terrain mode - off-road SUV වල භාවිතා වෙයි

සමාන පුවත්

  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනයක් Brake කරන විධි

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    රිවර්ස් යන්නේ නැතුව මැනුවල් කාර් එකක් රිවර්ස් කරන්න ඉගෙන ගමු.

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අපි මුලින්ම කාර් එකක් පදවන හැටි ඉගෙන ගනිමු.

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    මංසන්ධි මත ඇති සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    දුම්රිය හරස් මාර්ග වල එන්ජිම නවතින්නන් ඇයි

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    ජීවිතය බේරන child lock ගැන දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    සෑම වගකිවයුතු රියදුරෙකුම දැන සිටිය යුතු Driving safety tips

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    Car එකේ වේගය වැඩි කරන්න පුළුවන් ලේසිම ක්‍රම

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනය drive කරනකොට නිදිමත එනවා නම් මේ දේවල් try කරන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අවුරුද්දට දුර ගමන් යන්න වාහනය සූදානම් කර ගමු

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!