හරියටම වාහනයක් Reverse කරන්නේ මෙහෙමයි

Nipuna Marasinghe
time
මිනිත්තු 3 කියවීම
feature image

ඔයා වාහනයක් drive කරන්න පටන් අරන් කොච්චර කල් වෙනවද? හැබැයි reverse කරන්න යද්දී පොඩ්ඩක් හිතට සැකයක් වගේ ඇති වෙනවා නේද? ඇත්තටම කොච්චර drive කරන්න පුළුවන් වුණත් reverse කරද්දී ඒ ගැන දෙපාරක් හිතනවා. විශේෂයෙන්ම අලුතින් වාහන පදින්න පටන් ගත්ත අය. ඉතින් වාහනයක් drive කරන ආධුනිකයන්ට ගොඩක් වෙලාවට හරියටම වාහනය reverse කරගන්න අමාරුයි. ඉතින් driving license එක ලබා ගත්ත දවසේ ඉදන් practical test එකට ඉන්නකම් තියෙන ගැටලුවක් තමයි වාහනය reverse කරගන්නේ කොහොමද කියන එක. ඒ නිසාම MotorGuide අපි අද කියන්නේ හරියටම වාහනයක් reverse කරගන්න විදිහ ගැන.

Side Mirrors බලන්න

 width=

ඔයා වාහනය reverse කරද්දී සැළකිලිමත් වෙන්න ඕනේ පළවෙනි දේ තමයි side mirrors. ඒ වගේම ඔයා පිටිපස්ස බලන mirror එක ගැනත් සැළකිලිමත් වෙන්න ඕනේ. steering wheel එක හසුරවන ආකාරය ගැනත් ඔයා සළකලා බලනවා වගේම. වාහනයක් reverse කරද්දී clutch එක balance කරගන්නත් ඕනේ. වාහනයේ වේගය අඩු වැඩි වෙන්නේ clutch එකෙන්. Reverse gear එකෙන් වාහනය පසුපසට යනවා. Gear එක දාලා තිබ්බේ නැත්නම් වාහනය යන්නේ ඉස්සරහට. ඊට පස්සේ bearing අවස්ථාවෙන් යට clutch එක ගත්තොත් ඔයාගේ වාහනයේ වේගය අඩු වෙනවා. ඒ වගේම bearing අවස්ථාවෙන් උඩ clutch එක ගත්තොත් වාහනයේ වේගය වැඩි වෙනවා.

හරිම වෙලාවේදී Hand Brake එක අඳින්න

 width=

ඉතින් ඔයා වාහනය drive කරද්දී මුලින්ම reverse එකට දානවා. ඊට පස්සේ bearing අවස්ථාව තෝරාගන්න. ඉතින් ඒත් එක්කම දැන් ඔයාට වාහනය දෙදරන ශබ්දය ඇහෙනවාත් සමඟම hand brake එක අදින්න ඕනේ. ඉතින් දැන් වාහනය bearing අවස්ථාවේ ඔයා තියාගන්න ඕනේ. මේ වෙලාවේදී වාහනයේ clutch එක ඉස්සරහට හෝ පස්සට යාමක් වෙන්නේ නැහැ. දැන් වාහනය start එකේ තමයි තියෙන්නේ. මෙන්න මේ වෙලාවේදී තමයි ඔයා වාහනය පිටිපස්සට ගන්න ඕනේ. සාමාන්‍යයෙන් අපි වාහනයක් ඉස්සරහට drive කරද්දී ඉස්සරහට හරවනවානම් wheel එක වම් පැත්තට, දකුණු පැත්තට හරවනවා නම් wheel එක දකුණු පැත්තට.

ඉතින් ඔයා වාහනය පිටිපස්සට ගනිද්දී side mirrors ගැන බලන්න ඕනේ. මතක තියාගන්නම ඕනේ කාරණයක් තමයි තැනිතලා තැනකදී ඔයා වාහනය reverse කරද්දී clutch එකේ speed එකෙන් තමයි මේ වාහනය drive කරන්න ඕනේ. Reverse කරනකොට තමයි accelerator එක පාවිච්චි කරන්නේ.

අංශක 90ක් Reverse කරනකොට

 width=

ඔයා අංශක 90ක් වගේ reverse කරනවා කියලා හිතන්නකෝ. එතන හරවනකොට wheel එක වට දෙකක් කරකැවිලා තියෙන්න ඕනේ. ඒ කියන්නේ wheel එක සම්පූර්ණම වම් පැත්තට හැරවෙනවා.

අවධානයෙන් Reverse කරන්න

Reverse කරද්දී Clutch එක හා brake එක තමයි ඔයා පාවිච්චි කරන්නේ. Clutch balance එකේදී යට ගියොත් වාහනයේ වේගය අඩු කරගන්න පුළුවන්. උඩට ගත්තොත් වාහනයේ වේගය වැඩි කරගන්න පුළුවන්. අපි සාමාන්‍යයෙන් වාහනයක් reverse කරන්නේ පාරකින් තවත් පාරකට නේ. ඉතින් ඔයා වම් පැත්තට reverse කරනවා නම් වම් පැත්තේ side mirrors ගැන අවධානය දෙන්න ඕනේ. දකුණූ පැත්තට නම් දකුණු පැත්තේ side mirrors ගැන අවධානය දෙන්න. ඒ වගේම පිටිපස්ස ගැනත් බලන්න ඕනේ. ඊට පස්සේ clutch එක උස්සන්න ඕනේ. ඒත් එක්කම වාහනය හැරවෙනවා. ඒ විදිහට ඔයා වාහනය කෙලින් වෙනකන්ම පසුපසට ගන්න. ඊට පස්සේ ආපහු clutch balance එකට ගන්න. ඒත් එක්කම Wheel එක අනිත් පැත්තට වට දෙකක් කරකගන්න ඕනේ.

Clutch එක අඩු වැඩි කරන එකෙන් තමයි වාහනයේ වේගය තීරණය වෙන්නේ. ඉතින් manual වාහනයක් මේ විදිහට තමයි reverse කරගන්න ඕනේ.

සමාන පුවත්

  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනයක් Brake කරන විධි

    time
    මිනිත්තු 6 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    රිවර්ස් යන්නේ නැතුව මැනුවල් කාර් එකක් රිවර්ස් කරන්න ඉගෙන ගමු.

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අපි මුලින්ම කාර් එකක් පදවන හැටි ඉගෙන ගනිමු.

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    මංසන්ධි මත ඇති සළකුණු සහ ඒවායේ නීති මොනවද

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    දුම්රිය හරස් මාර්ග වල එන්ජිම නවතින්නන් ඇයි

    time
    මිනිත්තු 5 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    ජීවිතය බේරන child lock ගැන දැනගමු

    time
    මිනිත්තු 2 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    සෑම වගකිවයුතු රියදුරෙකුම දැන සිටිය යුතු Driving safety tips

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    Car එකේ වේගය වැඩි කරන්න පුළුවන් ලේසිම ක්‍රම

    time
    මිනිත්තු 3 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    වාහනය drive කරනකොට නිදිමත එනවා නම් මේ දේවල් try කරන්න

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • රිය පැදවීමේ උපදෙස්

    අවුරුද්දට දුර ගමන් යන්න වාහනය සූදානම් කර ගමු

    time
    මිනිත්තු 4 කියවීම
  • Suzuki Alto K10 2015 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 4.6M - 5.3M

  • Toyota Aqua 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 7.5M - 8.5M

  • Suzuki Swift 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 8.3M - 9.5M

  • Suzuki Wagon R 2018 සමාලෝචනය

    රු 7.8M - 8.8M

  • Land Rover Defender 2020 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4

    රු 5M - 7.5M

  • Toyota Vitz 2017 සමාලෝචනය

    Hatchback

    රු 25M - 40M

  • Nissan Leaf 2014 සමාලෝචනය

    Hatchback
  • Mitsubishi Montero 2015 සමාලෝචනය

    SUV & 4X4
  • Honda Civic 2019 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 12M - 13.5M

  • Mitsubishi Lancer 2017 සමාලෝචනය

    Saloon & Sedan

    රු 15M - 18M

  • Toyota Axio 2016 සමාලෝචනය

    රු 740K - 1.1M

  • Toyota Premio G Superior 2018 සමාලෝචනය

    රු 17.5M - 19.8M

  • Honda CD 125 Review

    රු 120K - 730K

  • Yamaha MT-15 Review

    රු 950K - 1.2M

  • Bajaj CT 100 Review

    රු 180K - 640K

  • Yamaha Saluto 125 Review

    රු 250K - 430K

  • Bajaj Platina 100 Review

    රු 200K - 600K

  • TVS Wego 110 Review

    රු 320K - 550K

  • Yamaha R15 Review

    රු 1.2M - 1.4M

  • Bajaj Pulsar 150 Review

    රු 200K - 700K

  • Yamaha Ray ZR 110 Review

    රු 480K - 600K

  • Suzuki Gixxer 150 Review

    රු 450K - 650K

  • Bajaj Pulsar NS 160 Review

    රු 580K - 950K

  • Demak DTM 150 Review

    රු 220K - 360K

hero

ඔබේ මෝටර් රථ හෝ යතුරුපැදි දැන්වීම ikman හි මිනිත්තු 2 කින් පළ කරන්න!